Setiap kali ada majlis kenduri kahwin, abah selalu diminta bernyanyi. Abah membalut mikrofon dengan sapu tangan. Abah memakai cermin mata hitam. Dan abah akan menyanyikan lagu 'SRI MERSING". Akhirnya, abah masyhor dengan gelaran 'Am Sri Mersing'.

Ahad, 25 November 2018

Santai Famili Sri Mersing

Yop mendapat kiriman video dari anak saudara di bawah...


Agaknya mereka sengaja buat BBQ bersama keluarga yang ada di depan rumah arwah Niza. Bagus sebenarnya program santai begini dalam mengeratkan silaturrahim sesama anak saudara dan ibubapa saudara. 

Yop jarang sekali dapat bersama mereka dalam hal-hal begini disebabkan kekangan istri. Tak mengapalah... itu semua Yop simpan di dalam 'peti besi' di diri Yop sendiri.

Tak sangka pula Mamat boleh bermain gitar. Ini mengingatkan Yop semasa remaja dulu pernah membeli gitar konon nak belajar sendiri. Yop terpengaruh dengan Lan, kawan baik Yop yang tinggal di Manjoi. Akhirnya, gitar entah ke mana. Lan terus pandai bermain gitar dan akhirnya menubuhkan band sendiri yang dinamakan Revolusi dan sempat membuat satu album.

Lan ( no 2 dari kanan )

Apapun, Yop bangga dengan keluarga Yop yang mempunyai sikap saling menghormati dan memahami antara satu sama lain.

1 ulasan:

acu yuhan berkata...

hi.. content blog menarik.. lets blogwalking and click iklan..done follow u.. follow me back.. http://acuyuhan.blogspot.com/ thanks